• strona główna
  • oferta i promocje
  • cennik
  • systemy rabatowe
  • kalkulator opłat
  • promocje
  • regulaminy
  • regulamin serwisu
  • polityka prywatności
  • informacja o ochronie danych
  • opisy
  • mBudowy - wprowadzenie
  • podstawowe założenia
  • opis Systemu
  • bezpieczeństwo
  • korzyści
  • dla kogo mBudowy?
  • mBudowy - opis modułów
  • Kontakty (CRM+)
  • dane kontaktowe
  • zdarzenia i zadania
  • historia kontaktów
  • rozbudowane projekty
  • zarządzanie dokumentacją
  • Inwestycje i Projekty
  • harmonogramy
  • budżety
  • zasoby w przedsięwzięciach
  • zaopatrzenie przedsięwzięć
  • obsługa gwarancyjna
  • pozostałe funkcje
  • Zasoby
  • dane zasobów
  • obsługa zasobów
  • rezerwacje zasobów
  • rejestracja czasu pracy
  • Zaopatrzenie
  • materiały i usługi
  • zapotrzebowania materiałowe
  • oferty dostawców
  • zamówienia i dostawy
  • wsparcie użytkownika
  • prezentacje
  • Projekt - mojebudowy.pl
  • Program mBudowy
  • publikacje
  • dla prasy
  • BKK - nasza działalość
  • system mBudowy
  • materiały graficzne
  • artykuły
  • mBudowy - nowy program do zarządzania budowami
  • Nowoczesne zarządzanie firmą budowlaną przez Internet
  • Zarządzanie firmą budowlaną w czasie kryzysu
  • Sukces firmy budowlanej
  • pozostałe publikacje
  • aktualności
  • o nas
  • kontakt
  • Rejestracja informacji o zasobach

    Czy nie czas powierzyć programowi panowanie nad obsługą, wykorzystaniem i kosztami pracy zasobów?

    Dane identyfikujące i opisujące dany zasób oraz sposób jego obsługi zasadniczo różnią się, w zależności od kategorii zasobu. Użytkownik może zdefiniować dla każdej kategorii inny zestaw danych. Rozróżniane są następujące kategorie zasobów:

    • Sprzęt – wszystkie urządzenia w firmie, których użytkowanie powoduje obciążenie budżetów kosztów realizowanych przedsięwzięć. W przypadku inwestycji realizowanych na podstawie kosztorysów, sprzęt można określić, jako urządzenia, których pracę uwzględniamy w nakładach „S” (RMS). Zwykle będą to drogie urządzenia, czyli np. samochody specjalistyczne, koparki, itp.
    • Wyposażenie – wszystkie urządzenia techniczne (niezaliczane do sprzętu) i domyślnie nieobciążające budżetu kosztów przedsięwzięcia (choć nie jest to wykluczone), zwykle nierezerwowane (choć i to jest możliwe), w przypadku których stan (np. sprawne / niesprawne), miejsce użytkowania, czy też osoba odpowiedzialna, są informacją na tyle istotną dla firmy, że należy je ewidencjonować. Zwykle będą to drobne urządzenia: wiertarki, urządzenia pomiarowe i montażowe, ale również samochody osobowe, sprzęt komputerowy, kserokopiarki, itp.
    • Umowy - kategoria zasobu wprowadzona w celu zarządzania umowami związanymi z realizacją inwestycji, pozwalająca na naliczanie miesięcznych kosztów tych umów w budżetach na podstawie klucza podziału kosztów zdefiniowanych w danych umowy. Dodatkowo, umieszczenie umów w zasobach pozwala zarządzać nimi z wykorzystaniem funkcjonalności tego modułu (np. definiowanie zadań takich, jak rozwiązanie umowy telekomunikacyjnej po zakończeniu przedsięwzięcia)
    • Pracownicy - obiekt ściśle powiązanym z kontaktami zdefiniowanymi w module zarządzania kontaktami, jednocześnie jest istotną częścią zasobów firmy, biorących udział w realizacji przedsięwzięć.  W tym przypadku również możliwa jest rezerwacja i rejestracja czasu pracy, a w efekcie obciążanie kosztów budżetu przedsięwzięcia.
    • Podwykonawcy - w zasadzie są to kontakty (kontrahenci), ale często traktowani w działaniu firmy jak własny zespół (brygada) firmy. Stąd została wprowadzona możliwość, podobnej, jak w przypadku zasobów własnych, obsługi w zakresie danych o branżach i profilach oferowanych usług podwykonawcy, rezerwacji jego zasobów, zespołów (brygada, team, ekipa), rejestracji czasu pracy, a w efekcie aktualizacji kosztów w budżetach naszych przedsięwzięć, w wyniku zrealizowanych usług.
    • Zespoły - pozwalają definiować zbiór zasobów (np. wybrani pracownicy, sprzęt), który umożliwi dokonywanie ich łącznej rezerwacji i w pewnym zakresie rejestracji czasu pracy. Mechanizm taki jest przydatny szczególnie w sytuacji, gdy grupa pracowników tworzy stałą brygadę (dany zasób może występować jednocześnie tylko w jednym zespole).

    W celu uproszczenia wprowadzania danych zasobów i zapewnienia możliwości ich logicznego grupowania bardziej szczegółowo niż przedstawione powyżej kategorie, wprowadzono szereg mechanizmów wspomagających obsługę danych zasobów i nadawania uprawnień dla kategorii / typów / zasobów:

    • Dla każdej kategorii zasobów możemy definiować dowolną liczbę typów zasobów. Przykładowo dla wyposażenia: sprzęt komputerowy, młoty udarowe i wiertarki, a dla sprzętu np.: koparki budowlane, samochody specjalistyczne
    • Dla zapewnienia obsługi takich zasobów, jak np. rusztowania lub moduły ogrodzeń, bez konieczności zakładania dla każdego z nich osobnego zasobu, wprowadzono możliwość definiowania zasobu, jako „mnogiego”. W wyniku, czego, w danych zasobu pojawia się pole „ilość” i możesz rezerwować wymaganą ilość danego rodzaju zasobu.
    • W danych zasobów własnych firmy wprowadzono hierarchiczny mechanizm definiowania kalendarzy normatywnych dni / godzin pracy zasobu oraz kosztów pracy zasobu (stawki za dniówkę, roboczogodzinę, miesiąc, sposób rozliczania pracy w czasie nienormatywnym np. godziny nadliczbowe). Dzięki temu, otrzymujemy szereg możliwości:
      • Dla konkretnej kategorii zasobu możemy zdefiniować domyślne dane, używane w trakcie rejestracji czasu pracy (kalendarze) oraz wyliczania kosztów pracy zasobu (kalendarze i stawki)
      • W trakcie definiowania typów zasobu, kalendarze i dane kosztowe są automatycznie kopiowane z kategorii zasobu do definiowanego typu zasobu, przy czym użytkownik ma możliwość skorygowania tych danych, w sposób właściwy dla danego typu zasobu. W efekcie definiując konkretny zasób (np. pracownika), kalendarze i dane kosztowe są kopiowane z typu zasobu bezpośrednio do jego danych, przy czym użytkownik ma możliwość korygowania tych danych.