Obsługa gwarancyjna
Czy, kiedy klient zgłasza po roku reklamacje, natychmiast wiesz, czy ma do niej prawo i kto odpowiada za źle wykonaną pracę lub wadliwe materiały? |
Obsługa gwarancji, szczególnie w przypadku inwestycji budowlanych, bywa zagadnieniem złożonym, mającym kluczowe znaczenie dla wizerunku Twojej firmy, a jednocześnie charakteryzuje się dużą pracochłonnością.
Specyfika obsługi procesu gwarancyjnego w sektorze project business wynika z:
- Niepowtarzalności inwestycji, skutkującej różnorodnością warunków gwarancyjnych
- Długotrwałości okresów gwarancyjnych (nawet do 5-ciu lat w przypadku budynku)
- Dużej ilości elementów podlegających różnorodnym warunkom gwarancji (inne są warunki i okresy gwarancji dla elementów budynku, a inne dla urządzeń)
- Możliwości wystąpienia wielu podmiotów uprawnionych do egzekwowania gwarancji dla każdej inwestycji (szczególnie w przypadku inwestycji deweloperskich)
- Licznych podmiotów zobowiązanych do świadczenia gwarancji (np. podwykonawcy) i nadzorowania jej obsługi (np. kierownik budowy)
- Różnych terminów rozpoczęcia biegu gwarancji dla poszczególnych podmiotów (klientów) i przedmiotów gwarancji (elementy inwestycji)
W związku z tym, mBudowy umożliwi Ci rejestrację warunków gwarancji dla każdego przedmiotu gwarancji, w szczególności:
- Podmiotu gwarancji, czyli każdego uprawnionego do egzekwowania jej warunków
- Okresu obowiązywania gwarancji - dla każdego podmiotu początek i koniec okresu gwarancji może być odmienny
- Listy osób odpowiedzialnych za obsługę zgłoszeń gwarancyjnych
- Przedmiotu zobowiązanego do świadczenia gwarancji (np. wykonawca robót, dostawca)
- Procedury reklamacyjnej, obejmującej m.in. terminy i tryb usunięcia usterek (np. warunki te będą odmienne dla reklamacji drzwi, a inne dla awarii wodociągu na tym samym obiekcie)
- Dokumentacji wytworzonej w procesie obsługi gwarancji.
W ramach obsługi procesu, dla poszczególnych zakresów obsługi gwarancyjnej (elementów gwarancji), w mBudowy rejestrowane mogą być zdarzenia reklamacyjne w trzech w kontekstach: od klienta, do dostawcy oraz do podwykonawcy. System nie narzuca konkretnego sposobu obsługi reklamacji i daje Ci szereg możliwości:
- Zgłoszenie reklamacji przez uprawniony podmiot - może być pisemne lub mailowe
- Rejestracja zgłoszenia w systemie
- Sprawdzenie zgodności zgłoszenia z warunkami gwarancji zapisanymi w systemie, może być poprzedzone informacją dla osoby uprawnionej do rozpatrzenia reklamacji
- W przypadku zgodności reklamacji z warunkami gwarancji - możliwe jest umówienie wizji lokalnej specjalisty w celu określenia zasadności reklamacji
- W razie potwierdzenia zasadności reklamacji, możliwe jest przekazanie zlecenia dla osoby odpowiadającej za nadzór usunięcia usterek lub podmiotu zobowiązanego do obsługi reklamacji (np. kierownik budowy, lub podwykonawca)
- Możliwe jest dokumentowanie usunięcia usterek, lub odrzucenia reklamacji przez rejestrację w systemie stosownego protokołu.