• strona główna
  • oferta i promocje
  • cennik
  • systemy rabatowe
  • kalkulator opłat
  • promocje
  • regulaminy
  • regulamin serwisu
  • polityka prywatności
  • informacja o ochronie danych
  • opisy
  • mBudowy - wprowadzenie
  • podstawowe założenia
  • opis Systemu
  • bezpieczeństwo
  • korzyści
  • dla kogo mBudowy?
  • mBudowy - opis modułów
  • Kontakty (CRM+)
  • dane kontaktowe
  • zdarzenia i zadania
  • historia kontaktów
  • rozbudowane projekty
  • zarządzanie dokumentacją
  • Inwestycje i Projekty
  • harmonogramy
  • budżety
  • zasoby w przedsięwzięciach
  • zaopatrzenie przedsięwzięć
  • obsługa gwarancyjna
  • pozostałe funkcje
  • Zasoby
  • dane zasobów
  • obsługa zasobów
  • rezerwacje zasobów
  • rejestracja czasu pracy
  • Zaopatrzenie
  • materiały i usługi
  • zapotrzebowania materiałowe
  • oferty dostawców
  • zamówienia i dostawy
  • wsparcie użytkownika
  • prezentacje
  • Projekt - mojebudowy.pl
  • Program mBudowy
  • publikacje
  • dla prasy
  • BKK - nasza działalość
  • system mBudowy
  • materiały graficzne
  • artykuły
  • mBudowy - nowy program do zarządzania budowami
  • Nowoczesne zarządzanie firmą budowlaną przez Internet
  • Zarządzanie firmą budowlaną w czasie kryzysu
  • Sukces firmy budowlanej
  • pozostałe publikacje
  • aktualności
  • o nas
  • kontakt
  • Obsługa gwarancyjna

    Czy, kiedy klient zgłasza po roku reklamacje, natychmiast wiesz, czy ma do niej prawo i kto odpowiada za źle wykonaną pracę lub wadliwe materiały?

    Obsługa gwarancji, szczególnie w przypadku inwestycji budowlanych, bywa zagadnieniem złożonym, mającym kluczowe znaczenie dla wizerunku Twojej firmy, a jednocześnie charakteryzuje się dużą pracochłonnością.
    Specyfika obsługi procesu gwarancyjnego w sektorze project business wynika z:

    • Niepowtarzalności inwestycji, skutkującej różnorodnością warunków gwarancyjnych
    • Długotrwałości okresów gwarancyjnych (nawet do 5-ciu lat w przypadku budynku)
    • Dużej ilości elementów podlegających różnorodnym warunkom gwarancji (inne są warunki i okresy gwarancji dla elementów budynku, a inne dla urządzeń)
    • Możliwości wystąpienia wielu podmiotów uprawnionych do egzekwowania gwarancji dla każdej inwestycji (szczególnie w przypadku inwestycji deweloperskich)
    • Licznych podmiotów zobowiązanych do świadczenia gwarancji (np. podwykonawcy) i nadzorowania jej obsługi (np. kierownik budowy)
    • Różnych terminów rozpoczęcia biegu gwarancji dla poszczególnych podmiotów (klientów) i przedmiotów gwarancji (elementy inwestycji)

    W związku z tym, mBudowy umożliwi Ci rejestrację warunków gwarancji dla każdego przedmiotu gwarancji, w szczególności:

    • Podmiotu gwarancji, czyli każdego uprawnionego do egzekwowania jej warunków
    • Okresu obowiązywania gwarancji - dla każdego podmiotu początek i koniec okresu gwarancji może być odmienny
    • Listy osób odpowiedzialnych za obsługę zgłoszeń gwarancyjnych
    • Przedmiotu zobowiązanego do świadczenia gwarancji (np. wykonawca robót, dostawca)
    • Procedury reklamacyjnej, obejmującej m.in. terminy i tryb usunięcia usterek (np. warunki te będą odmienne dla reklamacji drzwi, a inne dla awarii wodociągu na tym samym obiekcie)
    • Dokumentacji wytworzonej w procesie obsługi gwarancji.

    W ramach obsługi procesu, dla poszczególnych zakresów obsługi gwarancyjnej (elementów gwarancji), w mBudowy rejestrowane mogą być zdarzenia reklamacyjne w trzech w kontekstach: od klienta, do dostawcy oraz do podwykonawcy. System nie narzuca konkretnego sposobu obsługi reklamacji i daje Ci szereg możliwości:

    • Zgłoszenie reklamacji przez uprawniony podmiot - może być pisemne lub mailowe
    • Rejestracja zgłoszenia w systemie
    • Sprawdzenie zgodności zgłoszenia z warunkami gwarancji zapisanymi w systemie, może być poprzedzone informacją dla osoby uprawnionej do rozpatrzenia reklamacji
    • W przypadku zgodności reklamacji z warunkami gwarancji - możliwe jest umówienie wizji lokalnej specjalisty w celu określenia zasadności reklamacji
    • W razie potwierdzenia zasadności reklamacji, możliwe jest przekazanie zlecenia dla osoby odpowiadającej za nadzór usunięcia usterek lub podmiotu zobowiązanego do obsługi reklamacji (np. kierownik budowy, lub podwykonawca)
    • Możliwe jest dokumentowanie usunięcia usterek, lub odrzucenia reklamacji przez rejestrację w systemie stosownego protokołu.